Verantwoordelijkheid voor de bescherming van persoonsgegevens conform de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) valt binnen de Vincentiusvereniging Heerlen ten deel aan:
- Het bestuur van de vereniging.
Persoonsgegevens worden bewaard zodra:
- Een aanvraag gedaan wordt voor hulpverlening (zowel door de persoon in kwestie als via andere hulpverlering). Denk aan persoonlijke informatie alswel financiele en/of medische achtergrond van hulpbehoevemde.
- Een lid zich registreerd middels het aanmeldformulier.
Het doel van het bewaren van deze persoonsgegevens is:
- Het inshatten van de hulpvraag en faciliteren van een besluit m.b.t. mogelijke hulpverlening.
- Het aanpassen van de hulpverlening op de specifieke situatie.
- Het beoordelen van toekomstige hulpvragen van dezelfde persoon.
- Het bijhouden van een ledenadministratie (in geval van leden).
Op aanvraag heeft de persoon ten alle tijden het recht:
- Op inzage in de bewaarde persoonsgegevens.
- Op het opleggen van een beperking op de verwerking en het gebruik van de bewaarde persoonsgegevens.
- Op vernietiging van de bewaarde persoonsgegevens.
Dit door een mail te sturen naar secretariaat@vincentiusheerlen.nl.
Hebt u nog vragen over ons privacybeleid of kunt u zich er niet in vinden, dan kunt u contact opnemen per mail naar secretariaat@vincentiusheerlen.nl.